Jsem těžkým oříškem pro jakéhokoliv prodejce. Když ale narazím na někoho, kdo to opravdu umí, koupím si i to, co možná nepotřebuju. Od Davida Kirše jsem si koupila nějaký menší produkt – Online Academy Club. Součástí produktu byly dva bonusy a ten jeden – o copywritingu – se mi bohatě vyplatil. Takže jsem spokojená.
Metody, které hlásá David Kirš, jsou jiné. Jiné než hlásají velké reklamní společnosti a velcí marketéři. Ani velké firmy se podle nich nějak zásadně neřídí. Klade důraz na důvěryhodnost, pravdivost, emoce. To je fajn a to všechno k dobrému obchodu patří. Navíc vše ukazuje a vysvětluje tak, že tomu má šanci porozumět i poslední živnostník bez marketingového vzdělání. A je lidský a vstřícný. Což se o některých špičkových marketérech říct nedá – jsou chladní a elitářští.
David Kirš hlásá, že každý může udělat něco se svým životem a svoje zkušenosti či výrobky může předávat a prodávat moderním způsobem. K marketingovým strategiím přidává i slova povzbuzení a motivuje lidi k osobnímu rozvoji. Možná až moc:-) Najednou je internet plný motivátorů a školitelů a koučů… Osobní rozvoj je modlou dneška. Možná to trochu zavání až esoterikou. Ale když tu esoteriku odpreparujete, zůstane vám hodně dobrý návod, jak si vystavět dobrý obchodní kanál.
A tady jsem se trochu přibrzdila. Najednou na mě ty motivační řeči začínají působit demotivačně. Jakoby osobní rozvoj byl tím cílem – ale je to přece jen prostředek. Už je to na mě moc rozvolněné a pořád dokola o tom samém – o vnitřní motivaci, o pozitivismu, o vnitřní pravdě. Jsou to ale dost intimní věci a s byznysem bych je zas tak moc nemíchala. Pořád ale získám více, než na školeních, kde se promítají sto let staré powerpointové prezentace.
Co z toho vyplývá? Nenechte se tím znechutit! Věřím tomu, že mnoho lidí můžou usměvavé motivační řeči odradit a tím si zavírají cestu k novým možnostem v podnikání a k novému systému komunikace. Myslete na to, jak moc je David Kirš úspěšný, jak perfektně mu jeho firmy šlapou. Vše je moderní, efektivní, přehledné a uživatelsky příjemné. A dívejte se i jinde. Dnes najdete na internetu mnoho zajímavých přednášek, blogů, e-booků. Přistupujte k novým věcem s chladnou hlavou a porovnávejte a zkoušejte. Naposledy jsem třeba viděla pěkné video Ivo Tomana o manipulaci v obchodě. Byla to jen pozvánka na školení, ale i v ní byly zajímavé informace. (video zde)
Eva Hrindová, 31. 5. 2013